Bli med til Danmark i august - sykle så langt du kan på 6, 12 eller 24 timer?

Miljakta drar på årlig utflukt til Hælnes 24t på sydspissen av Fyn, 15.–16. august. Et fantastisk ultra-arrangement der du kan sykle 6, 12 eller 24 timer, eller så langt du orker. Naturskjønn rute på drøyt 34 km, god stemning og alle er velkomne uansett nivå. Bli med Miljakta på tur 💯🚴

Bli med til Danmark i august - sykle så langt du kan på 6, 12 eller 24 timer?

Vi i Miljakta drar på vår årlige utflukt til Hælnes 24 t på sydspissen av Fyn 15. - 16 august (start kl 1000). Fantastisk arrangement med Uggi og Jens i spissen (disse gutta arrangerer årlig både Race around Denmark, Dirty Jutland og flere flotte ultra events). Dette er karer som kan å arrangere - her er det enkle men klare regler og god stemning som gjelder. Alle uansett nivå er velkomne og nytt av året er at du kan  sykle 6, 12 eller 24 t, eller så langt og lenge du orker. 

Du skal lete lenge etter et mer naturskjønt område å sykle i. Runden er drøyt 34 km lang og beveger så fra Ebberup på fastlandet ut på en molo med nok vann på begge sider til at det føles som å flyte av sted midt i havet. Opp ei kneik med nydelig utsikt og i god fart bærer det videre ut på «hælen» - inn i ei sløyfe der du passerer noen gårder og sommerhus. I fjor var det noen lokale som satt oppe hele natta for å heie. Løypa beveger seg tilbake over moloen og gjør en ny slynge inne på fastlandet før den returnerer til vending i Ebberup. Sykkel og utstyr velger du selv. Det eneste du må være sikker på er at du har godt lys og at sykkelen er merket med reflekser iht danske regler for sykling i mørket (dvs etter kl 19). 

Vi I Miljakta liker å utfordre hverandre og i år er det ikke bare Ole Asbjørn som står på start. Vi håper du også blir med. Vi vil opprette en support stasjon ved runding hvor det er mulig å få hjelp med både sykkel og næring om det skulle briste. Drømmen er å få til et samarbeid, så flest mulig kan sykle en bit. Vi pleier å ta ferja fra Gøteborg m/ buffet dagen før med ankomst utpå kvelden etter drøyt 3 timers kjøring. Overnattingsmuligheter inne på Brydegaard hotel eller Gl. Avernæs Sinatur Hotel. Hengekøye ute fungerer også. 

Her finner du info om arrangementet. Ikke helt oppdatert enda, men det er bare å melde seg på og sykle så lenge og langt du vil. Dette er også en mulighet til å kvalifisere seg for Race across America for de som har tenkt seg dit. To av fjorårets deltakere, Pernille Kinnunen og Jonas BC Christensen stiller på start i årets utgave av RAAM.

http://helnaesrq.dk/

Ta gjerne kontakt med oss om det er noe du lurer på!

Del
Av